Tworzenie aplikacji mobilnych

Rozwój technologiczny powoli wdarł się w życie każdego człowieka. Obecnie nie wyobrażamy sobie życia bez smartfona w ręku (lub przynajmniej w kieszeni). Znajdujemy tam wszystko czego tylko nam potrzeba – zdjęcia, filmy, gry i aplikacje, bez których nie potrafimy się obejść. Jedną z nich jest aplikacja do zamawiania jedzeniahttp://www.mojegastro.pl/aplikacja-do-zamawiania-jedzenia/.

Aplikacje mobilne niemal jak gry

Co jednak należy zrobić, aby przykładowa aplikacja do zamawiania jedzenia mogła powstać? Przede wszystkim podstawą jest wiedza programistyczna. Bez niej praktycznie niemożliwe będzie napisanie odpowiedniej aplikacji, która będzie w pełni stabilnie działała w każdych warunkach, na wielu platformach (obecnie głównie Android i iOS). Sprawne działanie i brak problemów z aplikacjami to najważniejszy aspekt dla niemal każdego użytkownika. Nawet najciekawsze aplikacje, przez swoje bugi i problemy potrafią skutecznie zniechęcić do korzystania z nich.

Aplikacja do zamawiania jedzenia powinna też posiadać jakąś warstwę wizualną, tak aby potencjalny klient mógł bezproblemowo odszukać najlepszej restauracji w okolicy i nie robił tego z obrzydzeniem, wynikającym z paskudnego pola tekstowego. Dlatego też potrzebna jest wiedza graficzna, która pomoże w ładnym opakowaniu produktu i przedstawianie zapytań w schludnej, czytelnej formie.

Testy to podstawa

Gdy już aplikacja zostanie napisana, warto by było sprawdzić, czy wszystko jest ok – jeszcze przed oficjalną premierą aplikacji w kiosku Iphone czy androidowskim Google Play. Beta testerzy najczęściej pojawiają się sami, jednak w sytuacji, gdy jest z tym problem, pozostaje działać na żywym organizmie – opublikować aplikację bez przetestowania.Jest to jednak niezbyt rozsądny krok, lepiej więcej czasu spędzić na testach w pojedynkę, niż wypuścić program, który będzie miał duże problemy ze stabilnością.

Identyfikacja potrzeb

Uwzględniając powyższe punkty, warto się zastanowić, co ta przykładowa aplikacja do zamawiania jedzenia powinna posiadać, aby zainteresować potencjalnych klientów? Przede wszystkim lokalizacja GPS – aplikacja musi wiedzieć, gdzie się znajduje głodna osoba. Po drugie, powinna podać odległość od lokalu. Po trzecie, powinna przedstawić pełne menu wybranego lokalu razem z cenami i kosztem dostawy. Po czwarte – system oceniania. Po piąte – fajnie by było sprawdzić jak dane danie wygląda.

Z powyższej wyliczanki łatwo zauważyć, że największą pracę do wykonania ma programista. Grafik musi zaimplementować odpowiednie schematy i szatę graficzną, za którą znajdą się najważniejsze dane, na podstawie naszej lokalizacji, a nawet preferencji.

Aplikacje mobilne nie są proste

Z powyższego można również zauważyć, że zazwyczaj przygotowanie aplikacji, która tak jak aplikacja do zamawiania jedzenia, wydawać się może dość prosta, może przynieść wiele kłopotów i problemów. Dlatego też tworzenie aplikacji mobilnych bardzo rzadko jest pracą jednej osoby (a jeżeli już, to zazwyczaj mizernej jakości). Nad rozbudowanymi aplikacjami pracować potrafi nawet kilkunastoosobowy zespół, w którym znajdzie się miejsce dla programisty, front-end developera, back-end developera, grafika, a czasami również dla dźwiękowca.

Podstawą tworzenia aplikacji mobilnych powinno być odpowiednie przygotowanie aplikacji. Rozpoznanie potrzeb, ułożenie ich w logiczną i spójną całość i odpowiednie opracowanie to podstawa, aby aplikacja działa zgodnie z wymaganiami klientów. Dodając do tego odpowiednią szatę graficzną można sprawić, że dana aplikacja będzie zawsze pierwszym wyborem. Nie należy zapominać o podstawach, jakimi są beta testy. Każda aplikacja powinna przejść przez odpowiednią ścieżkę zdrowia tak, aby w przyszłości nie przynosiła jakichkolwiek problemów użytkownikom.

Posts created 69

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.