Jak wiadomo XBMC jest aplikacją typu Media Centre, której zadaniem jest odtwarzanie wszelakiego typu materiałów audio / video / zdjęć.
Dzięki systemowi wtyczek (pluginów) jest również niesamowicie elastycznym programem.
W artykule opiszę, w jaki sposób można uruchamiać gry bezpośrednio z XBMC.
Zapewne większość czytelników ma za sobą podobną historię jak ja: testy XBMC na komputerze osobistym, zachłyśnięcie się jego możliwościami, pomysł zakupu dedykowanego do XBMC komputera i w końcu budowanie własnego Domowego Centrum Rozrywki (HTPC).
Mając dedykowany komputer podpięty pod telewizor LCD / Plazma w salonie najczęściej konfigurujemy go w ten sposób, aby po starcie systemu operacyjnego XBMC uruchamiał się automatycznie i dalej sterujemy nim już z poziomu pilota.
Rozwiązanie doskonale się sprawdza, jeżeli chcemy zarządzać materiałami multimedialnymi, a co jeśli chcielibyśmy mieć możliwość uruchomienia programu zewnętrznego (np. przeglądarki, tunera TV), czy nawet gier?
Z pomocą przyjdzie nam tutaj plugin Advanced Launcher, znajdujący się od wersji Eden w oficjalnym repozytorium wtyczek.
W artykule pokażę, w jaki sposób skonfigurować uruchamianie gier PC za pośrednictwem XBMC. Opis dotyczy systemu Windows, w którym pracuję – jednak konfiguracja w środowisku Linux odbywa się analogicznie do opisanej, więc użytkownicy tego systemu nie powinni mieć problemów z uruchomieniem rozwiązania u siebie.
Konfiguracji można dokonać na wiele sposobów, w artykule przedstawię po krótce sposób, który dla moich potrzeb jest najbardziej optymalny, jednakże Czytelnik może zechcieć zrealizować to samo zadanie w nieco inny sposób.
Tekst pozyskany z archiwalnej wersji strony kodi.org.pl – Napisany przez autora bloga.