Jak tworzyć dobre wideo w mediach społecznościowych?

Jak tworzyć dobre wideo w mediach społecznościowych?

Prowadzisz media społecznościowe i chcesz zwiększyć ich popularność? Zastanawiasz się, jak stworzyć atrakcyjne wideo w social media? Poznaj kilka istotnych wskazówek i sprawdź, co możesz zrobić, aby zyskać więcej obserwujących na swoich kanałach.

Czas na media społecznościowe

W obecnych czasach wiele osób decyduje się na rozpoczęcie działalności internetowej. Jest to bardzo atrakcyjna forma przekazywania treści czy przedstawiania swoich produktów lub usług. Z portali społecznościowych korzysta bowiem bardzo dużo ludzi, przeznaczając na to sporo wolnego czasu. Najczęściej są to osoby z młodszych generacji, jednak coraz częściej internetowe konta zakładają także ludzie starsi. W świecie Internetu można spotkać między innymi dwa rodzaje użytkowników. Jednym z nich jest człowiek, który przegląda treści i jest tzw. obserwatorem, drugi to osoba publikująca. Bardzo często te dwie role wzajemnie się przeplatają.

Odpowiadanie na bieżące problemy


Wiedząc, jak dużo osób decyduje się na tworzenie treści, trzeba pamiętać o jak najlepszym zachęceniu widza do oglądania publikacji. Pierwszą z takich przyciągających rzeczy jest odpowiadanie na bieżące problemy i odnoszenie się do aktualnych wydarzeń na świecie. Dzięki temu odbiorca wie, że twórca posiada zdanie na jakiś temat i nie jest względem nich obojętny, co znacznie zwiększa jego autentyczność i wiarygodność. Warto podkreślić, że nie chodzi tu o komentowanie każdego tematu, pojawiającego się w świecie i będącego „na językach”, ale głównie o odnoszenie się do tych wydarzeń, które w jakiś sposób pokrywają się z tematyką publikowanych przez twórcę treści.

Zaspokajanie potrzeb widzów

Atrakcyjność wideo jest uwarunkowana jego przydatnością. Ważne, aby treść w jakiś sposób zaspokajała potrzeby widza, dając mu odpowiedzi lub rozwiązania, których szuka. Warto zastanowić się nad tym, kim jest odbiorca i czego może oczekiwać od twórcy, którego obserwuje. Spełnienie tych potrzeb za pomocą przydatnego contentu sprawia, że wyróżnia się on spośród innych osób i jest oglądany znacznie częściej. Najczęściej takie wideo przybiera postać:

  • DIY (tzw. zrób to sam),
  • recenzji,
  • edukacji,
  • inspiracji.

Sporą część wideo w sieci tworzą filmy reklamowe. To bardzo atrakcyjny sposób na prezentowanie swoich produktów czy usług. Taka forma to także zaspokajanie potrzeb odbiorców poprzez dostarczanie im produktów, których być może szukają lub potrzebują. Ważne, aby taka treść nie była przytłaczająca, ale interesująca. W innym wypadku wideo może zostać odebrane jako spam, co zdecydowanie nie przełoży się na podjęcie działania atrakcyjnego dla sprzedawcy.

Dbanie o atrakcyjną treść

Jedną z priorytetowych rzeczy podczas tworzenia jakichkolwiek treści na media społecznościowe jest zadbanie o ich atrakcyjność. Formę przekazu najlepiej dostosowywać do wieku tych odbiorców, którzy oglądają kanał społecznościowy najczęściej. Aby wyjątkowe narzędzie, jakim jest wideo, było bardziej atrakcyjne dla widza, warto wykorzystać różnego rodzaju metody, wprowadzające jeszcze więcej efektowności. Przykładem tego jest wykorzystanie wizerunku, oczywiście za ich zgodą, znanych osób. Dobrze, jeśli mają oni cokolwiek wspólnego z publikowanymi treściami lub sprzedawanymi produktami. Współpraca z innymi osobami jest także skutecznym sposobem na uzyskanie większego grona odbiorców, stanowiącego ich publikę.

Wykorzystanie call to action

Bardzo często przy produkcji treści wideo stosuje się tzw. zasadę call to action. Jest to nic innego jak zachęcanie odbiorcy do działania. Takie wezwanie może się odbyć w formie bezpośredniej lub pośredniej. Przykładowe bezpośrednie zwroty call to action to

  • „sprawdź”,
  • „przekonaj się”,
  • „dowiedz się więcej”,
  • „zobacz”,
  • „zapoznaj się”.

Najlepiej działają formy kreatywnego call to action, które nie są odbierane jako nachalne nakłanianie do zakupu czy obserwowania. Najczęściej taki zabieg stosuje się pod koniec filmu. Publikując daną treść, można również umieścić link w opisie, aby odbiorca miał łatwiejszy dostęp do produktu.

Postawienie na jakość

Jeżeli twórcy zależy na tym, aby film był nie tylko oglądany przez dostępnych już obserwatorów, ale także przez nich udostępniany, to warto postawić na jakość. Odpowiednia kolorystyka, wysoki poziom dźwięku, a także fabuła to cechy wideo, które sprawiają, że jest ono bardzo atrakcyjne. Warto zdecydować się na choć jeden lub dwa filmy udostępniane w sieci, które będą wykonane przez profesjonalnych twórców filmowych, takich jak np. IMAGEPRO. Mogą być to wideo promujące całą markę lub konkretną kampanię. Tego rodzaju treść stanowić będzie świetną wizytówkę kanału społecznościowego. Profesjonalne podejście do tworzonych treści zapewnia szerokie grono odbiorców, a także zwiększa prawdopodobieństwo odpowiedzenia na użyte call to action.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.