Jak fulfilment może pomóc w prowadzeniu sklepu internetowego?

fulfilment może pomóc w prowadzeniu sklepu internetowego
Wymagania klientów sklepów internetowych są coraz wyższe – oczekują szybkich dostaw, dostępności produktów i szerokiego wyboru. Jak przedsiębiorca może im sprostać, nie zwiększając przy tym wydatków? Odpowiedzią mogą być usługi fulfilment. Sprawdź, czym są i czy sprawdzą się w Twojej firmie e-commerce.

Fulfilment – co to?

Fulfilment to rozwiązanie coraz bardziej popularne w branży e-commerce. Jest to model logistyczny, który polega na przekazaniu obsługi magazynu, wysyłek i dostaw zewnętrznemu operatorowi. Od odbioru towaru, przez przechowywanie, po skompletowanie i wysyłkę do klienta – wszystkim zajmuje się firma fulfilment. Niektóre z nich oferują także obsługę zwrotów i reklamacji, w tym dokonywanie napraw uszkodzonych towarów i przywracanie ich do sprzedaży. Rozwiązanie to zapewnia bezpieczeństwo asortymentu, szybką dostawę i satysfakcję kupujących.

Jakie korzyści niesie ze sobą fulfilment?


Outsourcing usług logistycznych niesie ze sobą wiele korzyści, w tym oszczędności finansowe. Korzystając z tego rozwiązania unika się kosztów wynajmowania własnego magazynu, zatrudniania i szkolenia personelu oraz zakupu koniecznego oprogramowania, oraz sprzętu. Ponadto taka współpraca pozwala na korzystanie z efektu skali, który znacząco zmniejsza ceny materiałów do pakowania i usług kurierskich. Nowoczesne firmy fulfilment, takie jak Forceful, oferują także pomoc w prowadzeniu strony internetowej sklepu. Dzięki zintegrowaniu systemu sprzedaży z danymi magazynowymi znacznie ułatwione jest zarządzanie zasobami. Umożliwia to zamówienie w odpowiednim momencie produktów będących na wyczerpaniu. Dodatkowo przestrzeń magazynowa jest elastyczna, nie trzeba więc martwić się o niemieszczący się asortyment w szczycie sezonu.

Jak fulfilment pomaga w e-commerce?

Jednak najważniejszym czynnikiem, który sprawia, że właściciele sklepów internetowych decydują się na to rozwiązanie, jest oszczędność czasu. Kluczowe procesy logistyczne są pod opieką specjalistów, dzięki czemu przedsiębiorca nie musi się nimi martwić. Umożliwia mu to skierowanie swojej uwagi na stworzenie strategii marketingowej lub finansowej i pozyskiwanie nowych klientów. Zasadniczo w takim modelu współpracy właściciel zajmuje się tylko wirtualną stroną prowadzenia e-commerce.

Kolejnym kluczowym czynnikiem, dla którego warto rozważyć usługi fulfilment jest know-how, jakim dysponują specjaliści od logistyki. Dzięki posiadanej wiedzy i doświadczeniu są w stanie zoptymalizować wszystkie procesy i zwiększyć zyski sklepu internetowego.

Kiedy fulfilment sprawdzi się najlepiej?

Usługi logistyczne świadczone przez firmę zewnętrzną są dobrym rozwiązaniem zarówno dla małych firm, jak i tych większych. Szczególnie w przypadku nagłego wzrostu sprzedaży takie rozwiązanie może okazać się niezastąpione. Jest to także świetna opcja dla osób zakładających sklepy internetowe, które nie posiadają kapitału inwestycyjnego na utrzymanie własnego magazynu. Firmy fulfilment dysponują infrastrukturą, która pozwala na przechowywanie różnorodnego asortymentu. Doskonale sprawdzą się w przypadku firm z branży farmaceutycznej, fashion, beauty, suplementów diety, AGD i wielu innych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.