Czym jest meta description i jak wpływa na SEO?

IT
SEO

Wiele się mówi o tworzeniu meta title i meta description w SEO, czy mają one jednak znaczenie? W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym są tzw. meta opisy i sprawdzamy, jakie mają one wpływ na pozycjonowanie stron WWW.

Co to jest meta description?

Meta description to nic innego, jak atrybut HTML, który znaleźć można w kodzie źródłowym strony internetowej, jego zadaniem jest przekazanie informacji na temat zawartości strony. Meta description łatwo znaleźć, spotkać się z nimi można wpisując zapytanie w przeglądarce. W wynikach wyszukiwania pojawią się strony, z zaznaczonymi na niebiesko meta title oraz meta description w kolorze szarym.

Dzięki meta description użytkownik może sprawdzić, jakie treści znajdują się na danej stronie bez wchodzenia na nią. Głównym celem meta description jest zachęcenie internauty do wejścia w odnośnik na naszą stronę, po przeczytaniu opisu, czyli podstawowym zadaniem meta description jest zwiększenie tzw. klikalności.

Czy meta description wpływa na SEO?

Jak wiadomo, meta title wpływają na pozycjonowanie stron, o czym przeczytasz na bizzit.pl, jednak w przypadku meta description jest inaczej. Według oficjalnych informacji od Google, meta decription nie ma wpływu na pozycjonowanie strony internetowej WWW, opis ten nie jest uwzględniany przez algorytmy wyszukiwarki.

Mimo że meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania, to jednak może sporo zmienić, ponieważ algorytm Google pod uwagę bierze współczynnik CTR, czyli ilość odwiedzin użytkowników na naszej stronie pochodzących bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Algorytmy Google ściśle analizują zachowanie użytkownika, dla robotów istotne jest to, jak korzysta się ze strony WWW. Jeśli internauci będą chętniej wchodzili na naszą stronę WWW z powodu atrakcyjnego meta description, to może się to przełożyć na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak stworzyć dobre meta description?

Warto pamiętać o tym, by meta opis był jak najbardziej użyteczny dla internauty, powinien on być prosty, zwięzły i zachęcający do odwiedzenia strony internetowej. Żeby stworzyć doby opis meta, wystarczy trzymać się kilku zasad.

Stosuj frazy kluczowe

Opis meta powinien zawierać słowa kluczowe, które będą odpowiadać na pytanie z wyszukiwarki, co więcej – algorytm Google w wynikach pogrubia frazy kluczowe, przez co nasz opis meta może zwrócić większą uwagę.

SEO

Call to action

CTA, inaczej bezpośredni zwrot do adresata, wezwanie do działania, frazy CTA zachęcają użytkownika do wejścia na stronę, czy do skontaktowania się. Dlatego warto umieszczać takie sformułowania jak “Sprawdź ofertę”, “Skontaktuj się” czy “Zamów teraz”.

Dbaj o ilość znaków

Google w wynikach wyszukiwania wyświetla konkretną ilość znaków przy meta description, a dokładniej – szerokość w pikselach. Wyszukiwarka Google wyświetla maksymalnie 680 lub 980 pikseli (w zależności od tego, czy korzystamy z przeglądarki mobilnej, czy stacjonarnej), a jak to wygląda w przypadku znaków? Opis meta powinien mieć od 120 do 155 znaków.

Mimo że meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, to warto je tworzyć, ponieważ w sposób pośredni może przynieść korzyść dla naszej strony internetowej.

Category: IT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.