Czym dokładnie jest PBX? Jakie jest zastosowanie tego rozwiązania? Gdzie jest ono najczęściej stosowane? To pytania, na które wiele osób nie zna odpowiedzi. W naszym poniższym artykule lub na stronie, znajdziecie Państwo odpowiedzi na te pytania.
Czym dokładnie jest centrala PBX?
Skrót PBX, z języka angielskiego, oznacza nie mniej nie więcej, jak private branch exchange, czyli po prostu prywatną centralę abonencką. Zarządzana jest ona przede wszystkim przez instytucję lub firmę, która jest właścicielem takiej centrali. Głównym założeniem, jeśli chodzi o centralę, którą jest PBX, jest przede wszystkim to, aby usprawniała ona komunikację wewnątrz firmy. Nie chodzi tylko i wyłącznie o kwestie związane z przekazywaniem informacji, ale też i te, które związane są bezpośrednio z ochroną danych. Mowa oczywiście o bardzo poufnych informacjach, które przekazywane są w czasie wewnątrz firmowych rozmów.
SIP Trunk – czym jest dokładnie i jak wpływa na działanie centrali?
Jeśli chodzi o prawidłowe działanie centrali PBX, związane jest one z prawidłowym funkcjonowaniem wielu, wspomagających ją systemów. Jednym z nichjest z całą pewnością SIP Trunk. Jest to protokół, który w znaczącym stopniu wspomaga prawidłowe funkcjonowanie centrali PBX. Jego głównym zadaniem jest sygnalizowanie połączeń przychodzących, jak i tych, które własnie zostały zakończone. Warto jest jednak zwrócić uwagę na to, że nie jest to jedyny protokół, który w znaczącym stopniu wspomaga funkcjonowanie centrali abonenckiej PBX. Mimo iż ma ona w pierwszej kolejności wspomagać funkcjonowanie komunikacji w firmie, sama w sobie wymaga wsparcia dodatkowych protokołów. SIP Trunk jest jednym z nich, ale z całą pewnością nie jest on jedynym protokołem.
Protokół VoIP SIP i jego wpływ na działanie centrali PBX
Drugim z protokołów, który w znaczącym stopniu wspomaga funkcjonowanie centrali abonenckiej PBX, jest protokół VoIP SIP. Jaka jest jego nadrzędna funkcja? Najprościej rzecz ujmując, protokół ten, odpowiedzialny jest w pierwszej kolejności za odpowiednią jakość połączeń oraz ich nawiązywanie za pomocą łączy internetowych. Musimy bowiem wiedzieć, że prawidłowe funkcjonowanie centrali abonenckiej PBX, zależne jest przede wszystkim od komunikacji za pomocą kanałów internetowych. Dokładnie za tę funkcję odpowiada protokół VoIP SIP.
Dlaczego centrala PBX jest korzystnym rozwiązaniem?
Skoro wiemy już, w jaki sposób funkcjonuje system PBX, warto zastanowić się, dlaczego jest ona tak korzystnym rozwiązaniem. Przede wszystkim, musimy zwrócić uwagę na to, że znacząco minimalizuje ona koszta utrzymania kanałów komunikacji i linii telekomunikacyjnych wewnątrz firmy. Co więcej, stanowi ona doskonałe zabezpieczenie, jeśli chodzi o przepływ danych osobowych, jak również – jeśli chodzi o zabezpieczenie informacji poufnych. Kolejną zaletą, jeśli chodzi o centralę abonencką, jest fakt, że przede wszystkim, w znaczącym stopniu usprawnia ona komunikację wewnątrz firmy a tym samym – wpływa bardzo korzystnie na jej funkcjonowanie.28
To jest naprawdę inspirujące.
Moim zdaniem takiej treści lepiej nie omijać. Jest po prostu cenna